Guest User

Voice of Russia CIA Operation

a guest
Sep 1st, 2014
Not a member of Pastebin yet? Sign Up, it unlocks many cool features!
text 16.71 KB | None | 0 0
  1. PART 1
  2. The Truth about VOR’s Liquidation
  3. Over just a few months significant changes have taken place in the Russian news services. From specialists who carefully monitor the Russian mass media and the Kremlin, to the casual observers who like to watch events in Russia, nobody could have failed to notice that something dramatic has occurred.
  4. On 9th December 2013 came the surprise announcement that the Voice of Russia and the RIA Novosti news agency were to be liquidated. The subsequent changes were expected to be massive, and designed to consolidate all information flow and propaganda under Kremlin control.
  5. However, it is only now becoming clear just how insidious is the nature of the merger, which leads one to doubt whether President Vladimir Putin or his chief propaganda man, Dmitry Kiselyov, really do know what is happening within the new organisation. Accurate information is not being reported to these top men, and they are obviously being misinformed about the real situation.
  6. President Putin has waged a defensive war against the encroachment into Russian society and the Russian state by the CIA, NATO, USAID and U.S. NGOs. Putin’s defence would appear to have been effective, at least on the surface, but in reality the war has already been lost when we analyse the current state of the Russian media.
  7. Consider Operation “Room With a View”, which was a plan to bring about the liquidation of one of the most strategic targets of the CIA in its war with the USSR. Like Gladio, Northwoods and 9-11, Operation Room With a View was apparently never shut down, despite the political changes that have occurred within the former USSR’s territories.
  8. Operation Room With a View envisaged the destruction of the CIA’s single largest information opponent - the Voice of Russia - and was so named because it was a secret goal of the Rockefeller family, one of the chief financiers of the plan, to own an apartment overlooking the Kremlin and Red Square, on the site of what was the VOR at 25 Pyatnitskaya Street.
  9. To accomplish such a goal would indicate the complete destruction of the Russian State and demonstrate the domination of Russia by the US. The Voice of Russia has now been liquidated, and it is only a matter of time until the state owned property at 25 Pyatnitskaya Street is sold off. This coup de grace will mark a final victory for the CIA and the Rockefeller family in their long running war against the Russian state.
  10. It is a prime strategic objective of any state or entity, wishing to dominate over a target country or power, to seize control of the state media - this applies in any sort of war; cold or hot, overt or covert. This principle is even truer today than it was at the height of the Cold War, as we live in an age of information technologies. Any alert observer can see how these United States neo-conservative 9-11 coup powers have continued to implement their plan for total world domination, they wage illegal wars of aggression and replace leaders and regimes at will, and any media outlet that sheds light on this illegality becomes a target itself.
  11. The classic war scenario has been seen many times before: the victor seizes all the state media outlets, and begins transmitting on the defeated party’s airwaves, hence declaring the complete defeat of its enemy. This process has been going on by stealth within the Russian media since the end of the Cold War.
  12. It was a decree issued by President Putin himself that led to the liquidation of the Voice of Russia, but this decision represents a victory for the CIA that had them celebrating for weeks. The fact that RIA Novosti was to continue as it was, served as the literal icing on the cake for the CIA and the Rockefellers, and all the other neocon Russia haters, as this agency was already under their control. But it does not end there; with Putin’s delusional propaganda man and hero of Russia, Dmitry Kiselyov, running the whole thing under the name of the US infiltrated Russia Today, this was a big bonus for the CIA.
  13. Sources who formerly worked inside these organisations are now talking about what they know, and as the organisations no longer exist their disclosure agreements do not apply. The story being told is that the liquidation of the Voice of Russia was like a bloodbath, and a real coup for the western corporate media, the CIA and those forces intent on damaging Russia.
  14. On the surface, the appearance was that the anti-Kremlin RIA Novosti and the US apologist Voice of Russia were being liquidated because they did not effectively promote Russia or the Russian state. However, this was only partially true in the case of RIA Novosti, which took an almost openly anti-Kremlin and anti-Putin stance, its liquidation was long overdue. The situation with the Voice of Russia was quite different, as that organisation had to be infiltrated and taken apart to give the appearance that it had been compromised and was against the Kremlin, in order to justify the liquidation order being necessary.
  15. For those interested in the Soviet Union and later Russia watchers, Radio Moscow, which eventually became the Voice of Russia (the official voice of the Russian Government), was always a direct source for information about Russia and a reliable place to learn about the opinion of official Moscow. Therefore the complete liquidation of the Voice of Russia, the first worldwide broadcaster in history and an icon in the history of world media, into nothing more than a page on the RIA-Novosti website and a couple of channels in English speaking countries, may have been unexpected.
  16. Radio Moscow and the Voice of Russia had for a long time the status of being household names, whereas the liquidation of RIA Novosti, a little known brand in the West, with its anti-Kremlin editorial policies, was less obviously going to be noticed.
  17. For information consumers, and others active in the global mass media or information dissemination fields, who were worried by corporate and government control of the mass media, in particular by the US Government and the governments of its allies, the Voice of Russia and Russia Today were seen as perhaps two of the last bastions of media freedom in the world. Both of these outlets covered issues, people and opinions that no one else would, and this was one of the key reasons why they were targeted by the CIA.
  18. Those who want a more independent, strong and free media, compared to the West’s fabricated narrative and mainstream media corporate propaganda, were hoping that the liquidation would lead to a stronger more independent and truthful body and an end to the western neo-liberalism that was creeping into Voice of Russia programming. It was also obvious to all that there was a softening of the Russian position, in an attempt to appease the West and appear “inoffensive” to those brainwashed by the US MSM.
  19. Many news consumers, experts, politicians, information activists and those concerned with issues unpopular with the US Government, relied on the Voice of Russia for a balanced view and an alternative and more importantly an honest narrative of the events of the day. In many cases VOR was one of the few sources of reporting on issues banned from western mass media outlets. Sadly those media consumers must be extremely disappointed if they had hoped for a more robust and independent media alternative.
  20. For the supporters of WikiLeaks and for those who fight for truth in the media and for information to be free, unfortunately more freedom is not on the cards. The CIA, the globalists and their army of oligarchs and CIA moles have apparently won.
  21. If the CIA, NATO, the US Government and the Western mass media, who are waging information warfare worldwide, were worried about their narrative being challenged then they can breathe a sigh of relief. The truth has been relegated to the least important place in the Russian or English language press, or in other words to page 23, if it is there at all.
  22. The destruction of the Voice of Russia occurred from within and it was a process that took place over some time. Despite the robust and pro-Russian editorial policies of the Russian language service, whose editorial guidelines started with the phrase: “We are here to serve the President of the Russian Federation”, the infiltration of anti-Russian elements took their toll. There were attacks on the credibility of the VOR through other services, and these attacks were designed in such a way as to either put blame on non-Russian staff, or to give the appearance of “soft-propaganda”, or to simply “please the audience”.
  23. The key target for the CIA was of course the VOR’s English Service and those who staffed it. There have been many popular presenters over the years, from Kiril Watts, aka Karl Watts, the founding voice at Radio Moscow International, to an American “refugee” John Robles who according to his own words “assisted the Russian intelligence agencies”. But many of the staff of Kremlin propagandists, KGB cooperators and VOR personalities were on secret CIA lists either as targets for recruitment, as persons of interest or even marked for outright assassination.
  24. Through USAID media connected NGOs, influence could be exerted on political parties such as the Yabloka Party run by USAID poster boy Boris Nemstov. Through the placement of CIA and MI-6 assets in upper management positions the CIA and its “special partner” MI-6 were able to infiltrate and manipulate editorial policy and the content of the VOR. Even the former chairman was manipulated through his “friendship” with CIA colour revolution architect Michael McFaul, who had been sent to Moscow to carry out a regime change operation against President Vladimir Putin.
  25. The office of the Yabloka Party, located a block and a half from 25 Pyatnitskaya Street was an ideal location to monitor the VOR and to meet sources. The CIA was also able to monitor the entire building at 25 Pyatnitskaya, which was hooked into an NSA surveillance net. The site contained over 2,500 computers, and thousands of microphones and video cameras, as well as a magnetic card entry system. Everyone who worked at the VOR, and everything that went on there, was instantly known to the NSA/CIA.
  26. Russian Counter-Intelligence was aware of the situation and they implemented counter measures to block the surveillance. However, the NSA, aided by access through “back doors” into Windows XP, which was installed on every computer at the VOR, the monitoring of social media, access to the telephone servers, RF monitoring and access to VOR servers, meant that the NSA was able to monitor and even interact with every process going on at the VOR.
  27. The CIA was able to place assets in all the key areas, and these agents were used to alter information in reports, to discredit or kill stories, and even to threaten and intimidate staff to present the news in a way that aided the US. There are also suspicions that some staff have been assassinated, as was the case with Karl Watts. Mr. Watts was targeted at a cafe in Egypt when he was on holiday and had been on a CIA hit list for decades, although he was not easily accessible and due to his status during Soviet times he would have been too dangerous to liquidate.
  28. People who worked in VOR’s Internet Department have stated that there were “secret editorial” policies in place. Staff were given verbal instructions about how to operate, but no written record was allowed to be kept in case these instructions became known to others. One example indicating subversion, and an attack on the sovereignty of Russia, was the constant placing of American flags on the home page of the VOR website. According to sources, this concern was noticed and commented on by many staff over the years, and was reported with other editorial policies and suspicious activity against the Russian state to the law enforcement bodies, the Russian Prosecutor General’s Office and even the FSB.
  29. Many of the staff at the VOR had participated in the Bolotnaya Protests, and these people have actively been involved in promoting or suppressing various issues and persons in support of the CIA and NSA - in other words they were acting like Fifth Column operatives. According to one source, many of the staff were also vehemently opposed to President Putin and this was reflected in editorial policy and the message that was being broadcast.
  30. One of those who was active in the Bolotnaya Protests, Linda Miles, is now a key figure at Radio VR, and she was brought on board by Maxim Krassovsky, another Fifth Columnist working at RIA-Novosti. Krassovsky turned up in 2010, when the VOR was just beginning to regain its former glory. Sources inside the VOR have said that the editorial polices Krassovsky brought with him led to a “softening” of the message, the extensive use of social media, in order to facilitate NSA surveillance, a reduction in reporting NATO stories, and also no questions about 9-11 or American neo-conservatives.
  31. Another interesting figure is a translator named Mikhail who was a leading asset for CIA operations at the VOR. Recruited through contacts in the People’s National Party, the Russian nationalist organisation, his style of translating was very effective in discrediting the VOR and the Russian Government. According to sources he was banned from the site but not until he had successfully done much damage to the station’s message over many years.
  32. In accordance with the secret policy guidelines, the translators and those producing transcripts would often misquote or make seemingly innocent errors, resulting in text that would state the exact opposite of what was actually said. For example, when the issue of NATO missile defence plans was being discussed, many officials were being translated as making statements in favour of NATO, when what they actually said was quite the opposite.
  33. Information on the sources of stories and interviews were continuously passed on to the CIA, and this led to several deaths and attempted assassinations. Even when dealing with vulnerable sources, the full name and contact information of all sources was required to be in the possession of VOR upper management, who then passed the information on to the CIA. Such information included the details of key WikiLeaks members, the Occupy Movement activists, and many others.
  34. During the final years of the VOR, there were several instances of extreme measures being taken to cripple the effectiveness of the organisation. On one occasion a member of staff, who was responsible for the VOR Facebook page, was called into a meeting and threatened with a baseball bat because she had spoken out in support of Hugo Chavez, at the time when the CIA was in the process of liquidating him. On multiple occasions the website was completely redesigned in such a manner that links were lost, material disappeared and the Google ranking dropped. It was apparent that such action was taken for the purpose of suppressing and eliminating information, stories and material that was damaging to the CIA.
  35. MI-6 even sent in an operative who had worked for the BBC Russian Service and was tasked with keeping stories about MI-6’s involvement in Moscow out of the news.
  36. According to several former employees of the Voice of Russia, whose jobs were affected by the shakeup at the VOR and who provided information for this report, the greatest changes began with the appearance of Mark Stolyar, Victoria Alhimova and Ekaterina Pavlovna.
  37. These individuals were given complete control and unlimited authority to make whatever changes they desired to the Voice of Russia. Several former employees considered these changes to be equivalent to subversion and they filed complaints with the Russian Investigative Committee and even the Federal Security Service. Apparently these complaints were not pursued, and the complainants were conveniently brushed aside, ignored or marginalized, which was made easier in the confusion as VOR went through the breakup process.
  38. A long list of employees were judged to be “too old” or “too Soviet” in their views on defending Russia and its political position, and they were dismissed along with entire departments. The destruction of VOR was systematic: Russian culture programmes, historical programmes, music programmes and even Russian Orthodox Church programmes, all were axed and cut from the schedule. Notable commentators like Valentin Zorin and others were quietly removed from the station, although they had spent their lives promoting the Russian State and the Russian Government.
  39. Under the triumvirate of Alhimova, Pavlovna and Stolyar everything Russian at the VOR was eradicated and anyone pro-Russia and pro-Putin was marginalised, threatened, sacked or simply forced out. Their policy was to demand an unquestioning compliance with any order they issued, and this caused many staff to leave, especially those who understood these individuals’ hidden agenda.
Add Comment
Please, Sign In to add comment