SHARE
TWEET

Double Fine Game Club: Beneath A Steel Sky (part 3)

a guest Oct 20th, 2012 290 Never
Not a member of Pastebin yet? Sign Up, it unlocks many cool features!
  1. (04:58:14 AM) Syd: The Steam alert just went off
  2. (04:58:14 AM) Cheeseness: Looks like we're at somewhere close to time :)
  3. (04:59:04 AM) yama: Whee~ It's on!
  4. (04:59:04 AM) Cheeseness: Ha, I buggered that up
  5. (04:59:06 AM) Cheeseness: Let's try again :D
  6. (04:59:14 AM) yama: Oh, it was on.
  7. (05:00:06 AM) Cheeseness_netbook: To be honest, I just wanted to show off my handsome sick voice
  8. (05:00:32 AM) Syd: I bumped the forum thread.
  9. (05:00:51 AM) Cheeseness_netbook: Thanks Syd <3
  10. (05:01:12 AM) Cheeseness_netbook: This part is pretty zany >_<
  11. (05:01:15 AM) yama: I tweeted about the GC but my twitter is protected so not many will see the tweet. ^^:
  12. (05:01:28 AM) Fireflower [50d9a81e@hide-BF4D4B18.mibbit.com] entered the room.
  13. (05:01:33 AM) Cheeseness_netbook: Every little bit helps
  14. (05:01:35 AM) Cheeseness_netbook: Hey Fireflower
  15. (05:01:39 AM) Fireflower: Hey
  16. (05:02:52 AM) Cheeseness_netbook: Missing dialogue line
  17. (05:03:03 AM) Cheeseness_netbook: I noticed that first time I played through
  18. (05:03:06 AM) Syd: Crazy future court.
  19. (05:03:12 AM) Fireflower: :)
  20. (05:04:49 AM) Cheeseness_netbook: I love how this ties back to your actions earlier in the game
  21. (05:05:24 AM) Fireflower: Did you meet these guys earlier?
  22. (05:05:47 AM) Cheeseness_netbook: Yeah, we put the dog in the pond
  23. (05:05:56 AM) Fireflower: ah, yeah
  24. (05:06:09 AM) Cheeseness_netbook: And the defendant is the first person you talk to in the game :)
  25. (05:07:00 AM) Cheeseness_netbook: And the stuff that Hobbins was fixing was our doing
  26. (05:07:18 AM) Fireflower: yeah, got a faint memory of that :)
  27. (05:08:34 AM) Cheeseness_netbook: Hmm, last time I played, we had Mrs Piermont take the stand
  28. (05:09:10 AM) Cheeseness_netbook: Life imprisonment :D
  29. (05:09:25 AM) yama: Heheh. That's quite a reduction.
  30. (05:09:32 AM) Fireflower: yeah :)
  31. (05:09:54 AM) Fireflower: does the game change depending on your actions?
  32. (05:10:01 AM) Cheeseness_netbook: Not significantly
  33. (05:10:13 AM) Cheeseness_netbook: (at least, not that I've noticed)
  34. (05:10:33 AM) Fireflower: ok
  35. (05:11:13 AM) Cheeseness_netbook: This story >_<
  36. (05:11:20 AM) Fireflower: hehe
  37. (05:11:48 AM) Cheeseness_netbook: Also, there was a band here before!
  38. (05:13:47 AM) Cheeseness_netbook: What a lovely voice, lol
  39. (05:13:51 AM) Fireflower: haha
  40. (05:15:34 AM) Fireflower: have you gotten the fingerprint from the glass?
  41. (05:15:40 AM) Cheeseness_netbook: Not yet
  42. (05:15:47 AM) Cheeseness_netbook: That's what we need music for ^_^
  43. (05:15:53 AM) Fireflower: ah :)
  44. (05:17:18 AM) GameClubFan_853802 [5391ede0@hide-50D287EE.mibbit.com] entered the room.
  45. (05:17:25 AM) GameClubFan_853802 left the room (quit: Quit: GameClubFan_853802).
  46. (05:17:25 AM) Cheeseness_netbook: Hi :)
  47. (05:17:29 AM) Cheeseness_netbook: Bye :)
  48. (05:17:35 AM) Fireflower: :)
  49. (05:18:15 AM) Cheeseness_netbook: Hmm, that song didn't break
  50. (05:18:25 AM) Fireflower: nope
  51. (05:19:13 AM) Cheeseness_netbook: Yoink
  52. (05:19:19 AM) yama: :D
  53. (05:19:25 AM) Fireflower: :)
  54. (05:20:10 AM) Fireflower: this is hobart right?
  55. (05:20:14 AM) Cheeseness_netbook: Sydney
  56. (05:20:18 AM) Fireflower: ah
  57. (05:20:37 AM) Cheeseness_netbook: We don't have passenger trains in Tasmania ^_^
  58. (05:20:46 AM) Fireflower: ok :)
  59. (05:20:58 AM) Fireflower: but you got devils :)
  60. (05:21:12 AM) Cheeseness_netbook: Until we run out of them :/
  61. (05:21:18 AM) Fireflower: yeah :(
  62. (05:21:48 AM) Cheeseness_netbook: Not much progress is being made on the research front, sadly
  63. (05:22:10 AM) Cheeseness_netbook: Can anybody recall if I got the virus last time?
  64. (05:22:10 AM) Fireflower: how many are there left?
  65. (05:22:25 AM) Fireflower: dont remember
  66. (05:22:49 AM) Cheeseness_netbook: I'm not sure on numbers, but we don't have any way of stopping their contagious cancer problem
  67. (05:22:54 AM) GameClubFan_036565 [51a751f3@hide-50D287EE.mibbit.com] entered the room.
  68. (05:22:57 AM) Fireflower: ah
  69. (05:23:03 AM) Cheeseness_netbook: (and they bite each other socially when feeding, so it spreads pretty rapidly)
  70. (05:23:17 AM) Fireflower: i see
  71. (05:23:51 AM) Fireflower: ouch :)
  72. (05:24:00 AM) Cheeseness_netbook: It's a fairly unique situation. Cancers aren't normally contagious.
  73. (05:24:01 AM) Syd: After he's told how much it'll hurt, he has no further questions and just walks over and sticks his hands in
  74. (05:24:08 AM) Cheeseness_netbook: Yeah >_<
  75. (05:24:46 AM) Cheeseness_netbook: Aww, I miss Joey
  76. (05:24:56 AM) Syd: An adventure game protagonist will do just about anything to advance the plot
  77. (05:25:03 AM) Cheeseness_netbook: :D
  78. (05:26:12 AM) Fireflower: when will it be like this when you use the internet? :)
  79. (05:26:14 AM) Cheeseness_netbook: Hmm..
  80. (05:26:41 AM) Cheeseness_netbook: I think I've missed something
  81. (05:27:17 AM) Cheeseness_netbook: Ah, you get the virus later
  82. (05:27:20 AM) Cheeseness_netbook: Sorry ^_^
  83. (05:28:41 AM) Fireflower: repair Joey :)
  84. (05:28:43 AM) Cheeseness_netbook: I think the internet would be pretty awkward to use like that, Fireflower >_<
  85. (05:28:53 AM) Fireflower: maybe :)
  86. (05:28:53 AM) Cheeseness_netbook: You can't repair Joey :(
  87. (05:29:02 AM) Cheeseness_netbook: That shell is busted beyond repaid
  88. (05:29:03 AM) Cheeseness_netbook: repair
  89. (05:29:13 AM) Fireflower: yeah
  90. (05:29:49 AM) Syd: You'd think they wouldn't use fingerprint locks anymore if someone can easily change their own fingerprints.
  91. (05:30:07 AM) Cheeseness_netbook: Yeah, you would think so
  92. (05:31:21 AM) Cheeseness_netbook: I should save, I think
  93. (05:31:28 AM) Fireflower: yeah
  94. (05:32:35 AM) Cheeseness_netbook: Apparently there was meant to be ambiguity in which city this is
  95. (05:32:47 AM) Cheeseness_netbook: (there are the same stations in London)
  96. (05:33:02 AM) Fireflower: ok
  97. (05:33:15 AM) Cheeseness_netbook: You can't find out that that's bad without dying
  98. (05:33:43 AM) yama: So any progress is lost when dying, huh?
  99. (05:33:48 AM) Cheeseness_netbook: Yeah
  100. (05:34:00 AM) Cheeseness_netbook: That was kinda frustrating for me first time I played
  101. (05:34:06 AM) Cheeseness_netbook: I'd not died until then >_<
  102. (05:34:17 AM) yama: This is why I didn't play many games other than the LucasArts ones. ^^
  103. (05:34:25 AM) Fireflower: think that might have happened to me too
  104. (05:34:33 AM) Cheeseness_netbook: ^_^
  105. (05:34:41 AM) Syd: Yeah, I've been spoiled by the way LucasArts designed their adventure games.
  106. (05:34:50 AM) Syd: Being able to explore and try anything without the risk of death
  107. (05:35:50 AM) Syd: Most of the non-LucasArts adventures I've played to completion were inspired by LucasArts' stuff, so they usually didn't have death or dead ends, either.
  108. (05:37:34 AM) Cheeseness_netbook: Yeah
  109. (05:37:37 AM) Fireflower: a lot of grills :)
  110. (05:38:01 AM) yama: BBQ party after this!
  111. (05:38:07 AM) Cheeseness_netbook: Yay!
  112. (05:38:09 AM) Fireflower: nice
  113. (05:38:16 AM) yama: :D
  114. (05:38:46 AM) Fireflower: No BBQ in Sweden this time of the year...
  115. (05:39:02 AM) yama: Yeah, it's been raining for weeks. Haha.
  116. (05:39:34 AM) Cheeseness_netbook: They're being awfully loud ^_^
  117. (05:39:43 AM) Fireflower: yep. but you're not in sweden?
  118. (05:39:50 AM) Cheeseness_netbook: Considering the android is in the next room
  119. (05:40:16 AM) yama: Why would I not be from Sweden?
  120. (05:40:32 AM) Fireflower: are you having a bbq party in sweden?
  121. (05:40:43 AM) yama: Haha. No. ^^:
  122. (05:40:59 AM) yama: That was just my thought from the grills being mentioned. :)
  123. (05:41:04 AM) Fireflower: aha :)
  124. (05:41:05 AM) Cheeseness_netbook: I have BBQs in the winter :)
  125. (05:41:18 AM) Cheeseness_netbook: More missing lines
  126. (05:41:19 AM) Fireflower: winter in australia?
  127. (05:41:42 AM) Cheeseness_netbook: Winter in Tasmania is a little colder than most of the rest of the country ;)
  128. (05:41:55 AM) Fireflower: yeah, but it's not like sweden :)
  129. (05:42:04 AM) Cheeseness_netbook: Perhaps not
  130. (05:42:20 AM) Fireflower: -10 and snow :(
  131. (05:42:38 AM) Cheeseness_netbook: I had an open fire bbq when I went camping in -35 in Canada ^_^
  132. (05:42:53 AM) Fireflower: that's nice :)
  133. (05:43:22 AM) Fireflower: i've bbqued in the winter too but it's not that fun
  134. (05:45:06 AM) Fireflower: haha
  135. (05:48:42 AM) Fireflower: :)
  136. (05:48:49 AM) Cheeseness_netbook: He's so surprised that it's an android >_<
  137. (05:50:26 AM) Fireflower: :)
  138. (05:50:27 AM) Syd: *splat*
  139. (05:50:30 AM) yama: Ahaha. What just happened?
  140. (05:50:49 AM) Fireflower: like the music here :)
  141. (05:51:12 AM) Cheeseness_netbook: yama: We used divine wrath. It was super effective
  142. (05:51:41 AM) yama: It sure was. ^^:
  143. (05:52:12 AM) Cheeseness_netbook: So hard to read >_<
  144. (05:52:18 AM) Fireflower: yeah
  145. (05:52:32 AM) Fireflower: are you color blind too?
  146. (05:52:50 AM) Cheeseness_netbook: I've got red-green deficiencies
  147. (05:52:56 AM) Fireflower: me too
  148. (05:53:29 AM) Fireflower: dont remember it was that hard to read when i first played it though...
  149. (05:54:47 AM) Fireflower: he's back!
  150. (05:54:51 AM) Cheeseness_netbook: :D
  151. (05:54:55 AM) Syd: Joey's glorious return
  152. (05:55:05 AM) Cheeseness_netbook: Not for long
  153. (05:55:34 AM) Cheeseness_netbook: lol
  154. (05:55:40 AM) Fireflower: hehe
  155. (05:56:10 AM) Syd: "Decorative parts"
  156. (05:56:15 AM) Cheeseness_netbook: ^_^
  157. (05:56:46 AM) ion: I’ve been wondering if you could add a filter that absorbs either reds or greens to one of your eyes and distinguish reds and greens based on that.
  158. (05:57:11 AM) Cheeseness_netbook: Not really ^_^
  159. (05:57:23 AM) Cheeseness_netbook: I only have minor deficiencies though
  160. (05:57:26 AM) Fireflower: sounds sci-fi :)
  161. (05:57:58 AM) ion: Not really?
  162. (05:58:31 AM) Fireflower: no?
  163. (05:58:43 AM) Cheeseness_netbook: You'd need to compare before and after to see anything helpful
  164. (05:59:27 AM) Cheeseness_netbook: Good to see Ken being a dork :D
  165. (05:59:32 AM) Fireflower: :)
  166. (05:59:55 AM) ion: I don’t think it would be totally implausible to see the difference if, say, you see reds normally (as “red/green”) with both eyes but greens as black with one eye and “red/green” with the other.
  167. (06:00:58 AM) ion: I’ll test that one day.
  168. (06:01:35 AM) Cheeseness_netbook: Monkey Island reference?
  169. (06:02:20 AM) Syd: Possibly, though I think that line in Monkey Island was a reference to something else.
  170. (06:02:28 AM) Syd: References to references.
  171. (06:02:32 AM) Cheeseness_netbook: Really?
  172. (06:02:39 AM) Cheeseness_netbook: I thought it was just in there because it was silly
  173. (06:02:47 AM) Syd: I think so. I'll have to look it up.
  174. (06:03:12 AM) Syd: Oh, it's a reference to "Get Smart"
  175. (06:03:22 AM) Cheeseness_netbook: Oh?
  176. (06:03:26 AM) Cheeseness_netbook: (we're at the end by the way)
  177. (06:03:28 AM) yama: Don't they say "the second largest ball of twine" in Sam & Max?
  178. (06:03:38 AM) Syd: "That's the second biggest *blank* I've ever seen" started with Get Smart, apparently.
  179. (06:05:33 AM) Fireflower: are you following http://iggmarathon.com/ btw?
  180. (06:05:46 AM) Syd: But yeah, BaSS likely meant to reference Monkey Island with that line.
  181. (06:06:15 AM) Fireflower: Hmm... isnt there a janitor and wrench issue in Resonance too?
  182. (06:06:31 AM) yama: There is. :)
  183. (06:06:36 AM) Fireflower: :)
  184. (06:06:59 AM) yama: It's over. :o
  185. (06:07:07 AM) ***yama claps its hands.
  186. (06:07:13 AM) GameClubFan_060282 left the room (quit: Quit: http://www.mibbit.com ajax IRC Client).
  187. (06:07:18 AM) Cheeseness_netbook: Whoops. "Amoumcement"
  188. (06:07:44 AM) Cheeseness_netbook: So, that's Beneath A Steel Sky
  189. (06:07:55 AM) yama: I'll have to watch the second part later.
  190. (06:08:02 AM) Cheeseness_netbook: The ending felt a little abrupt first time I played it
  191. (06:08:04 AM) yama: I am very confused by the ending.
  192. (06:08:09 AM) yama: Yeah, it just ended.
  193. (06:08:09 AM) Cheeseness_netbook: It's not better this time >_<
  194. (06:08:15 AM) yama: Haha. ^^:
  195. (06:08:30 AM) yama: Maybe that's why people are hoping for a BaSS2? :)
  196. (06:08:51 AM) yama: Not that I really see what they have to build on from this ending.
  197. (06:08:54 AM) Cheeseness_netbook: The idea is that LINC, the system designed to advise the council was corrupted by Robert's father's human flaws
  198. (06:09:20 AM) Cheeseness_netbook: Ken (Joey) is supposedly free of those flaws and was able to restore order
  199. (06:09:46 AM) Cheeseness_netbook: (at least, that's how I interpreted it ^_^  )
  200. (06:09:53 AM) yama: But how did we become aware of that we were working towards this ending?
  201. (06:10:09 AM) Cheeseness_netbook: I think it's meant to be an accident
  202. (06:10:33 AM) yama: It just feels like we did a bunch of random things to escape the place but then there's an ending like that.
  203. (06:10:55 AM) yama: But, as I mentioned, I have yet to watch the middle part. ^^:
  204. (06:11:04 AM) Fireflower: Will there be a Bass 2?
  205. (06:11:35 AM) Cheeseness_netbook: Oh. In the second part, we discover that the girl we met at the beginning (Anita) was an operative from Hobart who was planning to infect LINC with a virus
  206. (06:11:49 AM) yama: They mentioned in the Broken Sword Kickstarter that if they got more money than asked for, that they would put that towards BaSS2.
  207. (06:11:58 AM) Cheeseness_netbook: Oooh, interesting
  208. (06:12:22 AM) yama: They didn't get that much, but it does sound like they are considering making the game.
  209. (06:12:24 AM) Cheeseness_netbook: So, what're we going to do for next week?
  210. (06:12:32 AM) Syd: I recall that they just missed the mark for BaSS2, but decided to go for it and make it anyway.
  211. (06:12:39 AM) Syd: Though I could be mixing that up with something else
RAW Paste Data
We use cookies for various purposes including analytics. By continuing to use Pastebin, you agree to our use of cookies as described in the Cookies Policy. OK, I Understand
 
Top