daily pastebin goal
45%

Untitled

a guest May 16th, 2018 107 Never
Not a member of Pastebin yet? Sign Up, it unlocks many cool features!
  1. @KazuDev
  3.                                         Sprawozdanie z wycieczki klasowej do stolicy Młodej Polski.
  5. W związku ze zbliżającym się końcem roku szkolnego nasze gimnazjum zorganizowało wycieczkę do Zakopanego. Odbyła się ona w dniach 17.05.2018 - 18.05.2018. Nocowaliśmy w pensjonacie "U Tośki" położonym w malowniczej miejscowości "Murzasichle"
  6.     Wyjechaliśmy w drogę o godzinie 5:00, przez co dużo osób odsypiało w autokarze. Droga minęła nam dość szybko. Częste postoje i ciekawe historie na temat Zakopanego opowiadane przez panią przewodnik sprawiły, że około dziesięciogodzinna jazda minęła niemal natychmiastowo. Gdy dotarliśmy wreszcie na miejsce, zameldowaliśmy się w pensjonacie. Przez to, że byliśmy z kolegami pierwsi w kolejce do recepcji, mieliśmy duży wybór pokojów. Po rozpakowaniu się poszliśmy na pyszny obiad, po czym wyjechaliśmy w drogę do Tatr.
  7.     Pani przewodnik mówiła nam, że w trakcie jazdy ów góry były dla twórców przyjeżdżających do Zakopanego w czasach epoki Młodej Polski natchnieniem, ucieczką od zatęchłego miasta oraz tematem sztuki. Bywali w nich tacy wybitni artyści jak Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Jan Kasprowicz i Stanisław Ignacy Witkiewicz. Przybyliśmy na miejsce i ruszyliśmy w stronę pięknie wyglądających gór. Widoki zapierały dech w piersiach. Mieliśmy nawet okazje spotkać niedźwiedzia! Po męczącym powrocie do autokaru stwierdziłem, że nie dziwie się przyjazdom polskich artystów do Zakopanego. Nawet dzisiaj jest to jedno z najchętniej odwiedzanych polskich miast.
  8.     Następnie zwiedzaliśmy miasto w tym m.in. Muzeum Tatrzańskie, którego ogólnym reprezentantem w czasach Młodej Polski był Stanisław Witkiewicz. Uważał on, że budownictwo w tym uroczym miasteczku obrazuje styl, jaki dawniej istniał na terenie całego kraju. Na tej podstawie artysta stworzył nowy kierunek w architekturze tzw. styl zakopiański. Jego pragnieniem było wprowadzenie tego stylu w całej Polsce. Nie miałbym nic przeciwko temu. Pięknie zdobione, drewniane domy wyglądały zachwycająco.
  9.     Wróciliśmy do pensjonatu i od razu po kolacji, zmęczeni poszliśmy spać. Rano spakowani weszliśmy do autokaru. Wyjechaliśmy o godzinie 9:00. Droga znowu minęła bardzo szybko. W jej trakcie rozmawialiśmy o przeszłości Zakopanego. Dojechaliśmy do naszej szkoły o 19:00. Smutny wróciłem do domu. Zacząłem tęsknić za tym pięknym miastem i mam nadzieję, że kiedyś znowu uda mi się je zwiedzić. W pełni rozumiem artystów z czasów Młodej Polski, którzy tak chętnie odwiedzali Zakopane.
RAW Paste Data
We use cookies for various purposes including analytics. By continuing to use Pastebin, you agree to our use of cookies as described in the Cookies Policy. OK, I Understand